maanantai 1. kesäkuuta 2015

Pari sanaa tästä hetkestä

Helpotus. Siitä, että kevätlukukausi on ohi ja siitä selvittiin. Helpotus, että kaikki sujuu juuri niin kuin pitääkin. Helpotus ja autuus siitä, että on kesä ja stressikerroin on alempana kuin pitkiin aikoihin. Helpotus, kun saa olla tässä sohvalla aivot narikassa ja katsoa lasten leikkivän. 

Onni. Neljä ihan tavallista kirjainta, joista muodostuu kuitenkin niin erityinen sana. Mulla on kaikki hyvin. Paremmin kuin hyvin. Mies, lapset, työ ja koti ovat kaikki onnellisuudesta vastuussa, unohtamatta tietenkään muita läheisiä. Se onnellisuuden tunne, kun kaikki järjestyy ja saa mielenrauhan. Ja loma, se alkoi tänään.


Voima. Eilen ne voimat vihdoin palasivat. Kevät oli itselleni henkisesti hyvin rankka ja jouduin puolustelemaan itseäni monessa suhteessa. Koin ajoittain todella huonoa itsetuntoa, jota ei ole tapahtunut aikoihin. Mutta selvisin, ja luultavasti vahvempana kuin koskaan. Sain luottoa ja sitä voimaa monelta taholta ja koen olevani hyvin vahva ja osaava ammattilainen. 

Kiitollisuus. Olen kiitollinen kaikesta. Terveydestä ja rakkaista, menneestä ja tulevasta. Olen älyttömän kiitollinen kaikesta siitä positiivisesta energiasta ja kannustuksesta, jota saan läheisiltä ja työkavereilta. Olen kiitollinen jokaisesta kohtaamisesta ja siitä, että työtäni arvostetaan ja siihen ollaan valmiita luottamaan. Olen kiitollinen, että seuraaviin kuukausiin ei tarvitse avata työvoimatoimiston sivustoa, sillä töitä on luvassa myös ensi lukuvuodelle.

Rauha. Koen myös, että olen saanut rauhan ja löytänyt itseni tästä hetkestä. Olen kuluneen vuoden aikana myös havainnut, että todellakin olen unelma-ammatissani ja tätä työtä haluan tehdä täysillä. Olen löytänyt kadoksissa olleen itsevarmuuteni ja saanut monta uutta tärkeää ihmistä elämääni. Olen saavuttanut elämässäni jo niin paljon ja saanut korvaamattoman määrän kokemuksia, joten voin haistattaa kaikille epäilijöille pitkät. Ja aivan hyvällä omalla tunnolla, pää pystyssä.  


Mutta jottei menisi liian syvälliseksi ja tunnepitoiseksi (sillä sitä tämän kirjoittaminen yllättäen oli..), niin laitan tähän kuvitukseksi muutaman tyhjäpäisen asukuvan lauantailta. Kiitos teille kaikille mielipiteistänne asua valitessani, lopputuloksena päädyin siis kuviolliseen maximekkoon. Vaihdoin vyön kuitenkin ruskeaan ja ballerinat nuden värisiin korkokenkiin. 

Olen helpottunut, onnellinen, vahva, kiitollinen ja olen löytänyt mielenrauhan. Olen lomalla.

20 kommenttia:

  1. Olet loman ansainnut. Kivalta näyttää tuo asu :)

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis asu!

    Nauti tästä hetkesta ja loman alusta! Stressaavien aikojen jälkeen osaa usein olla vielä kiitollisempi tasaisista ajoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan. Toki tässä kesällä pitäisi tehdä opintoja kaiken muun ohella, mutta silti. Nautin :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Itsekin olit aivan valloittavan kaunis morsian! :)

      Poista
  4. Todella hyvä teksti. Koska itselläni on samankaltainen vuosi takana, ymmärrän niin mistä puhut. Nyt nautitaan! Upean näköinen ope siellä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautitaan! Ihan mahtavaa, että meillä molemmilla asiat järjestyy :)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Pus itsellesi! Nähdään taas pian :)

      Poista
    2. Joo pitää kyllä nähdä! Ikävä! :)

      Poista
  6. Todella kaunis tuo mekko päälläsi! Ihanaa lomaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Paula, vähän vaihtelua tuulipukuun ;)

      Poista

Kiitos, kiva kun kommentoit!