perjantai 24. lokakuuta 2014

Prototyyppi 1.0

Joulu. Huoh. Sieltä se tulee kahden kuukauden  päästä ja pieni paniikki alkaa  pikkuhiljaa nostaa päätään. Glögi- ja torttupuoli tulikin korkattua sunnuntaina, josta innostuneena sitten aloin ajattelemaan vähän enemmänkin tätä j-kirjaimella alkavaa stressipesäkettä. Mainittakoon tähän väliin torttusaldon olevan jo neljä ja glögiäkin on tullut kaadettua kurkusta alas ihan kiitettävästi. Kylmät illat ja teehen kyllästyminen iskivät, joten ratkaisu löytyi siis glögistä.

No enivei. Alkuviikosta päätin vihdoin terästäytyä ja piipahdin Sinelliin kauppareissulla. Oli siis jo korkea aika hakea vähän inspiraatiota joulukorttien väsäämiseen ja tällaisen idean sitten sain. Ensimmäinen prototyyppi on nyt tehtynä ja yllätin itsenikin tuolla ruskealla korttipohjalla. Mutta itse kyllä tykkään näistä, simppeliä, helppoa ja sanoma menee varmasti perille. toki pientä hienosäätöä vaaditaan edelleen ja värimaailma saattaa vielä muuttua, mutta perusidea korteissa olisi tämä.

Mitä mieltä kansa on?  


ps. Huomenna kutsuu Helsinki ja Indiedaysin Bloggers' Inspiration Day. Ehkä näemme siellä..?

16 kommenttia:

  1. Mä en oo ymmärtänyt vielä koskaan sitä miksi Joulusta pitäisi stressata :) Kyllä se ihan omalla painollaan tulee, ajoissa kun alottaa niin saa vain nauttia ja rauhassa katsella, ostella, tilailla tai tehdä lahjoja. :) Tosi kivan näköiset protot! Mä ajattelin olla tänävuonna "tylsä" ja laittaa ne perus lapsiperheen joulukortit matkaan, eli poikien kuvista. Mä vaan oon aina halunnut tehdä sellaiset sit ku on lapsia :D Onhan ne ihanii, vaikkakin niiiiin ennalta arvattavia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tavallaan itse joulusta stressaakaan, vaan oon niin jouluihminen, että haluan kaikesta täydellistä :D yleensä oonkin ollut jo hyvissä ajoin liikenteessä ja tässä vaiheessa normaalisti lahjatkin on jo paketoituna! Nyt oon vaan aikataulusta pahasti myöhässä :D onhan ne lapsikuvat tosi söpöjä, ei vaan yhtään mun tyylisiä :)

      Poista
    2. Sama, mä oon kans henkeen ja vereen jouluihminen, siksi en stressaa :D

      Poista
    3. Osaisinpa ajatella noin ;) t.perfektionisti

      Poista
  2. Kivat kortit! Mä tykkään kanssa yksinkertaisesta :) Mä oon Jennin kanssa samoilla linjoilla, että ehkä teemme kuitenkin kuvakortit, vaikka ketäpä lastenkuvakortit oikeasti kiinnostavat. Mutta saahan sitä kuvitella :D (No okei, ehkä lähipiiri, mutta ne muut...) Mutta, yritäpä saada kolme vilkkeläkinttuista kaveria samaankuvaan... ohhoh! No katsotaan kuin mein käy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah tämä onkin yksi syy, miksi en edes yritä saada mitään hienoja kuvia aikaiseksi. Ja meillä sentään on "vain" kaksi vikkeläkinttua :D Kaksivuotiskuvia olisi tarkoitus saada taas tänään yritettyä, mutta saa nähdä miten käy! Epäilen suuresti... ;)

      Poista
  3. Iiiiiii tykkään tykkään!! :) uijuiii :D sä oot kyl katala kun saat mulle niin paljon inspistä ja nyt rupes tekee mieli tehdä joulukortteja :D voi sun kanssas ;)

    Noi näyttää kyl just sellasilta hienostuneilta ja omanlaisilta hyvällä tavalla, vaikka onkin aika simppeleitä. Jos ei nyt tullu vielä selväks, niin: tykkään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih ole hyvä vain ;) Kiva kuulla, että tykkäät! Mä vielä vähän painin ton ruskean kanssa, kun yleensä vihaan ruskeaa kaikissa muissa paitsi kengissä ja laukuissa :D

      Poista
  4. Tykkään! Mä haluaisin kanssa jo alkaa rustailemaan joulukortteja, ehkä pitäisi vain suosiolla aloittaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Tajusin just, että tänään on jo 26.10! Eli enää alle kaksi kuukautta aikaa..tai oikeastaan enää reilu kuukausi korttien lähettämiseen...jaiks.

      Poista
  5. Hyvissä ajoin olet liikkeellä! Joulussa on parasta odotus ja leppoisat valmistelut. Kurjaa, jos J stressaa. Pidä hauskaa Hesassa! Tuija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Normaalisti olisin tässä vaiheessa jo valmis ja kortit odottaisivat enää postimerkkejä :) Mutta kuten sanoin, itse joulu ei stressaa, vaan ne kaikki siihen kuuluvat "pakolliset" jutut, mitkä tulisi saada tehtyä!

      Poista
  6. Kauniit kortit! Ja hei, ei joulusta saa stressata! Ajoissa aloittaa, niin saa rauhassa puuhailla... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän olla stressaamatta :) Ne sunkin kortit oli aivan ihania, niistä itseasiassa tajusin, että kääk en oo vielä edes ajatellut koko asiaa :D

      Poista
  7. Ihana! Meilläkin tulee tämän joulun kortti olemaan jotain ihan muuta kuin lapsia tonttuhatuissaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos Leena! Mä luulen, että meillä ei tule koskaan näkymään joulukorteissa lapsia tonttuhatuissa ;)

      Poista

Kiitos, kiva kun kommentoit!