keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Kotiäidin salainen ase

Ennen kotiäitiyttä en omistanut yhtäkään kuivashampoopulloa. Nykyään se kuuluu hiuslakan ohella hiustuotteiden vakiovarustukseen ja kaapin perukoilta löytyy aina varapullo. Kun on niitä päiviä, että jokainen hius sojottaa eri suuntaan eikä shampoota ole näytetty kuontalolle moneen päivään, kuvaan tulee kuivashampoo. Pari suihkausta sinne tänne, ja tukka on jälleen kuosissa. Ehdoton suosikki kuivashampoista on tämä Klippotekin Styling Dust spray. Sen lisäksi, että se on aika edullista (n. 5e), niin se on myös riittoisaa eikä siitä jää sitä ällöttävää hilseen näköistä pölyä hiusrajaan. Olen aika satavarma,  että ilman tätä ihmeainetta tuskin enää pärjäisin!


Nykyään minulla on tapana pestä hiukset pari kertaa viikossa. Ennen niitä tuli pestyä joka päivä, ja sen kyllä huomasi! Nykyään hiukset säilyvät puhtaina kauemmin ja kuivashampoo tulee kuvioihin yleensä kolmantena päivänä. Myös hiusten kunto on parantunut huomattavasti eikä sitä shampootakaan kulu enää entiseen malliin. Niin sanottuna ykkösshampoona käytän Joicon hopeashampoota, eli sillä pesen kerran viikossa ja ennen "menoja", kun taas kakkosshampoona on nyt Glissiä ja sillä teen sen viikon toisen pesun. Hoitoaineena on TreSemmen jättipullo, sillä sitä kuluu!


Toinen arjen pelastus on ehdottomasti Tangle Teezer! En vain käsitä, miten olen ennen selvinnyt tämän takkukasan kanssa ilman tuota ihmeharjaa. Alunperin olin aika skeptinen sen suhteen, mutta sen kerran kun koitin siskoni harjaa, jäin koukkuun. Enkä luultavasti osaisi olla enää ilman. Ja plussat ehdottomasti siitä, että harjan voi ihan oikeasti pestä!


Eli tämä kotiäiti tarvitsee normiaamuisin vain kuivashampoota, hiuslakkaa, hiusharjan sekä ponnarin. Ja kahvia.

Löytyykö teiltä jotain kauneuskikkoja arjen kiireeseen?

12 kommenttia:

  1. Mä en pysty käyttämään kuivashampoita, tai ainakaan vielä en oo löytänyt mitään, mikä ei aiheuttaisi kamalaa kutinaa päänahkassa :/ Tangle teezeria ilman ei pärjättäis täälläkään, en minä enkä meidän 4-vuotias tytär :D Yks vinkki mitä jakelen pitkin kyliä, on kuoria iho käytetyillä kahvinpuruilla. Päivän vikat kahvit kun juotu niin ei heitäkään suodatinpussia pois vaan illalla suihkussa kuorii puruilla ihon. Ai että tulee pehmeää ja ihana tuoksu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos vinkistä! Tällaisena kahvin yltäkylläisenä rakastajana taidankin kuoria ihoni nyt illalla kahvinpuruilla ♥

      Poista
  2. Lumenen tummille silmänalusille oleva peitevoide. En millään selviäisi ilman :D ja kuivashampoo on luottotuote myös täällä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kanssa varmaan aika vastaava Lorealilta. Ihan huippu! On meinaan niin mustat silmänaluset, ettei kehtaa edes postia hakea :D

      Poista
  3. Bb-voide on osoittautunut hyväksi. Sillä ja ripsivärillä saa luotua nopeasti ja helposti kevyen arkimeikin. Mun on pakko laittaa ripsaria joka päivä, koska muuten en koe olevani hereillä. Suihkusaippuoilla on ihana saada pientä piristystä arkisiin suihkuhetkiin. Ihana tuoksu saa mielen pirteämmäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ripsarilla on joku piristävä vaikutus! Pitäiskin varmaan seuraavalla kauppareissulla vähän hemmotella itseään ja ostaa jotain vähän parempaa suihkugeelia kuin tota ainaista rainbown halppista.. :)

      Poista
  4. Mulla kans BB-voide =)))) Piristyy väsyneenkin näköinen mamma, kun saa silmänalukset piiloon =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei oo koskaan ollu viel tota bb-voidetta! Ehkä täytyy testata, mistä kaikki meuhkaa ;)

      Poista
  5. Joo kuivashamppoo <3 tosin en tiiä onks mul jotai väärää ku tukka menee aina ihan "harmaaks" tais sellaseks pölyseks, mulla kun on tumma tukka :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siitä tulee useesti sellanen tuhkanen...mut mä muistelisin joskus nähneeni stockalla (?) ihan tummille hiuksille tarkotettua kuivashampoota!

      Poista
    2. Meillä ei oo stockaa täällä, mut täytyy kyl jostai metsästää se tai ruveta vaalentaa tukkaa :D

      Poista
    3. Mulla on kans aika tumma tukka nyt, kun tyvi on värjäämättä ja ainakin mulla on sellanen halppiskuivashampoo joka ei jätä hiuksia harmaaksi. En vaan muista sen nimeä!

      Anttilasta se on ostettu, ja on ihan noita markettimerkkeja 2jotain.. :D

      Poista

Kiitos, kiva kun kommentoit!