tiistai 12. marraskuuta 2013

Se aika vuodesta

Taas on tullut se aika vuodesta, kun on aika pestä Converset talvipuille. Nämä mun yksilöt alkavat olla jo aika elämää nähneet, mutta edelleen sinnikkäästi koitan niistä valkoisia saada. Ne kun ovat vielä ihan ehjät ja käyttökelpoiset, hiukan vaan ovat ajan saatossa tummuneet. Moni pesee Conssinsa ihan pesukoneessa ja jopa liottaa niitä kloriitissa, mutta itse olen luottanut ihan vanhaan kunnon mäntysuopaan ja juuriharjaan. Kun on suurimmat liat pesty ja harjattu pois, liottelen kenkiä muutamaan otteeseen vielä Vanish-ämpärissä.





Kuten sanottua, ei näistä täysin valkoisia enää saa, mutta ihan siistit kuitenkin. Selkeästi huomaa muuten, miten pohjan liimaukset alkavat kellastuttaa kangasta. Olisiko kenelläkään tähän mitään kikkaa? Käytin jo kaikki omani enkä niitä pois saanut...Uudet nauhat voisi vielä kevääksi ostaa ja sitten kelpaa jälleen kälppiä eteenpäin. Kevääksi suunnittelin hankkivani näille vanhuksille kaveriksi uudenkarheat tennarit. Ehkäpä harmaat, tummansiniset tai armyvihreät.. Tai ehkä kenties punaiset? :o



2 kommenttia:

  1. Nehän on melkein kuin uudet!Pitää laittaa korvan taakse tuo sun pesukikka. Ostin vasta itselle uudet syksyllä, niin kummasti alkaa olla jo käytetyn näköiset. Vihaan sitä kun farkut värjää ne varret :/

    Mun ostoslistalla on ensi kesäksi noi harmaat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanish tehoo kaikkeen :D mun luottoaine nykyään sappisaippuan ohella! Mä alan pikkuhiljaa lämpeemään noille punasille...toisivat jotain väriä mun tylsään musta-valko-harmaaseen vaate- ja kenkävarastoon :)

      Poista

Kiitos, kiva kun kommentoit!